Constructlar

Prsian English
Powered by Google TranslateTranslate
Persian English

یک نگرانی مشترک که اکثر اوقات از مشتریان می‌­شنویم این است: "ما در هاپر فیدر یا قیف سیلو دچار مشکلات جریان مواد هستیم و در گذشته از ویبراتورها استفاده کرده­‌ایم اما آنها بدنه تجهیزات ما را شکسته­‌اند."

پس از ایجاد ترک­‌ها در صورتی که بصورت کامل به مشکل ایجاد شده پرداخت نشود و منبع مشکل پیدا نشود، احتمال ایجاد ترک‌های مجدد وجود دارد.

مواردی که باید برای جلوگیری از این شکست‌ها انجام شود به شرح زیر می­‌باشد:

  • ضخامت دیواره (بدنه) چقدر است ؟
  • ویبراتور چگونه کار می­‌کند ؟
  • ویبراتور چگونه انتخاب شده است ؟
  • آیا ویبراتور به درستی نصب شده است ؟

ما از دستورالعمل­‌هایی استفاده می­‌کنیم که به ما می­‌گویند چه مقدار ارتعاش مجاز هستیم روی هر ضخامت دیواره اعمال کنیم. اگر نیروی زیادی به دیواره وارد شود، مطمئن هستیم در دیواره انعطاف بیشتری رخ می‌­دهد و باعث خستگی فولاد شده و در نهایت به ترک تبدیل می‌­شود.

دستور العمل‌­های عملکرد:

هرگز ویبراتور را بر روی هاپر، فیدر، قیف سیلو و ... بصورت خالی استارت نکنید. این کار باعث آسیب شدیدی به دیواره می شود. فقط هنگام تخلیه مواد، ویبراتور باید شروع به کار کند. اگر ویبراتور در حالت خالی کار کنند موجب اعمال نیروی زیادی به دیواره و همچنین به محل‌های جوش خواهد شد که اکثر ترک‌ها از همین ناحیه جوش‌ها به وقوع می­‌پیوندند.

انتخاب ویبراتورها به روش نامناسب:

ما در اکثر کارخانه­‌ها متوجه شدیم که امروزه بیشتر ویبراتوها به اشتباه انتخاب شده‌اند. غالبا وقتی جریان مواد به مشکل تبدیل می‌شود، پرسنل نگهداری و تعمیرات به انبار می‌روند و یک ویبراتور را از قفسه بیرون می‌­کشند که در ابتدا برای یک کاربرد کاملا متفاوت در انبار موجود بوده است؛ اما آنها به دلیل یک رویکرد متناسب ( وزن، میزان ارتعاش و یا ...) آن را به بدنه نصب کرده و استارت می‌کنند.

روش دیگر انتخاب ویبراتورها این گونه است که به یکی از فروشگاه‌های فروشنده‌ی این تجهیز مراجعه کرده و چیزی را سفارش می‌دهند که فکر می‌کنند کار آنها را با قیمت ارزان انجام می‌دهد.

نصب و راه‌­اندازی:

یک ویبراتور با اندازه مناسب، که به درستی نصب شده باشد به شما کمک می­‌کند تا مواد بشکل قابل قبولی انتقال پیدا کرده و کمترین خطر و آسیب را به بدنه و خطوط جوش آن وارد می­‌کند.

ما راهکارهایی برای مشتریان خود داریم که  تداوم جریان مواد را حفظ می‌کند و خطر آسیب رساندن به سازه را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد ؛ برای این کار ما از یک روش سیستماتیک استفاده می‌کنیم و ارتعاشات را متناسب با بدنه تجهیز و سایز آن وارد می‌کنیم .

ما در شرکت مهندسی کارا با استفاده از برخی اطلاعات خاص فرآیندی و بهره‌­برداری، که از مشتریان خود می­‌گیریم یک برنامه منحصر به فرد به مشتریان خود ارائه می‌­دهیم (هیچ دو برنامه‌ای شبیه نیستند چون شرایط هر پروژه این تفاوت را ایجاب می‌کند) که توسط آن می­‌توانیم موارد زیر را تعیین و به آنها توصیه کنیم:

  • چه مقدار نیروی ارتعاشی برای تحریک موثر جریان مداوم مواد مورد نیاز است
  • چه محدودیت­‌هایی ممکن است به دلیل ضخامت دیواره وجود داشته باشد
  • محل مناسب جهت نصب ویبراتور
  • بازدید و عملکرد ویبراتورها