Constructlar

Prsian English
Powered by Google TranslateTranslate
Persian English

با عنایت به رقابت‌های شدید اقتصادی در عرصه بین‌المللی و این که محیط اقتصادی به تغییر خود ادامه می‌دهد، بازارها کیفیت بهتر و بهتر محصول و خدمات را می‌طلبند و مشتریان حق انتخاب بیشتری می‌خواهند.

تمام این پدیده‌ها نشان می‌دهد که موفقیت امروز نمی‌تواند تضمینی برای موفقیت و پیروزی فردا باشد. صنایع بایستی با دقت تمام روندهای موجود را ارزیابی کنند و راهی را که به بقا و موفقیت مداوم ختم می‌گردد، تعیین نمایند.

در کشور ما اهمیت و ارزش نظام مناسب و علمی نگهداری و تعمیرات به درستی شناخته نشده است، در حالی که یکی از مشکلات عمده گریبان گیر اکثر صنایع ما، نبود نگهداری و تعمیر به موقع می‌باشد.

نگهداری و تعمیرات صحیح علمی و برنامه ریزی شده با روش‌های نوین جهانی مستقیما بر روی بهرهوری، کیفیت، هزینه‌های مستقیم تولید و خدمات، قابلیت اطمینان، به کارگیری و سودآوری اثر می‌گذارد.

یکی از مسائل مهم و مبرم که در شرکت‌ها، کارگاه‌های صنعتی، کارخانجات و به طور کلی مراکز عمرانی، صنعتی و خدماتی مطرح است نحوه سرویس، نگهداری و تعمیرات تجهیزات، ماشین‌آلات و دستگاه‌ها به عبارت دیگر حفاظت فنی از دارایی‌های فیزیکی می‌باشد.

مطرح شدن فناوری‌ها و نظام‌های جدید تولید در صنایع، برنامه‌ریزی دقیق و زمان‌بندی را برای افزایش بهره‌وری و کارایی می‌طلبد و موفقیت صنایع در تولید و خدمات و افزایش کیفیت محصولات به علل گوناگونی بستگی دارد که داشتن یک (نظام نگهداری و تعمیر) مناسب که یکی از مباحث مهم هر صنعت است از آن جمله می‌باشد، و این موضوعی است که می‌بایست از طریق مناسب‌ترین و عملی‌ترین شیوه‌ها، بدان دست یافت، چرا که یکی از مسائلی که به صورت سهل و ممتنع در واحدهای صنعتی و تولیدی مطرح است به همان اندازه که قدیمی و آشناست مشکل‌ساز نیز می‌باشد ، نگهداری و تعمیرات است.

عدم توجه به این مهم سبب بالا رفتن هزینه تعمیرات دستگاه‌ها، استهلاک بیش از حد آنها، از کار افتادن ناگهانی، عدم توانایی در ارائه خدمات و زیان‌های هنگفت مالی خواهد گردید.

هدف اصلی نظام نگهداری و تعمیرات بهره‌ور(pm)، ایجاد روشی نظام‌مند جهت کنترل وضعیت تجهیزات و دستگاه‌های موجود و بهینه‌کردن توانایی‌های آنها به منظور رسیدن به حداکثر کارایی و کاهش نرخ خرابی و از کار افتادگی آنها است، از طرفی دستیابی به اهداف دیگری نیز در کنار رسیدن به هدف اصلی فوق مورد نظر می‌باشد که عبارتند از:

  • ایجاد و بهبود سیستم اطلاعات فنی به عنوان بانک اطلاعاتی بهره‌بردار.
  • کاهش هزینه‌های انرژی مانند(برق، سوخت و ...).
  • کاهش هزینه‌های تعمیرات تکراری و متوالی و در نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی و نیروی انسانی.
  • افزایش کیفیت راهبری و جلوگیری از ضایعاتی که بر اثر خرابی تجهیزات و دستگاه‌ها به وجود می‌آید.
  • کاهش میزان ضایعات مواد، قطعات یدکی و ابزار.

و ...

برای مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید به صفحه نگهداری و تعمیرات در حوزه‌های فعالیت مراجعه کنید.

فرم درخواست تعمیر و نگهداری